Thursday 15 September 2011

LAWATAN KERJA : Kolaborasi bersama PDK di Batu Pahat

Batu Pahat : 15 September 2011 - Seramai 17 orang guru pelatih Opsyen Pendidikan Khas bersama 8 orang pensyarah Jabatan Ilmu Pendidikan telah menjayakan sesi Lawatan Kerja ke PDK Dun Semerah dan Dun Penggaram. Sesi lawatan ini sebagai memenuhi sesi pengajian guru pelatih IPTHO dalam bidang Pendidikan Khas.
Guru Pelatih Pendidikan Khas bersama En Mohd Rosman, pensyarah Pendidikan Khas
Tepat jam 8.15 pagi,  17 orang guru pelatih bersama pensyarah pembimbing memulakan perjalanan ke PDK Dun Semerah menaiki bas institut. Ketibaan para guru pelatih dan pensyarah disambut meriah oleh guru-guru, dan ibu bapa di PDK Dun Semerah.
Ketibaan Guru Pelatih
Ucapan aluan daripada Pengerusi PDK Dun Semerah, Datin Faridah Kalid yang menyambut kehadiran warga IPTHO. Beliau juga berlapang dada menerima guru pelatih Opsyen Pendidikan Khas bagi menjalani latihan di PDK tersebut. Pastinya program tersebut dapat memberikan pengalaman langsung kepada guru pelatih opsyen Pendidikan Khas berkaitan kanak-kanak istimewa.
UCAPAN ALUAN : Datin Faridah Kalid, Pengerusi PDK Dun Semerah
Seterusnya, En Hamdan  Mahfoh, Timbalan Ketua Jabatan Ilmu Pendidikan juga menyampaikan salam takzim Tn Hj Mahali Marwan, Ketua Jabatan Ilmu Pendidikan yang tidak dapat hadir ke program tersebut kerana ada urusan kerja di IPG Kampus Tun Hussein Onn.
Ucapan Aluan En Hamdan Mahfoh,
Timbalan Ketua Jabatan Ilmu Pendidikan

TERIMA KASIH : Cenderamata daripada IPTHO
MESRA : Antara Hjh NoorAshikin, Ketua Unit Pendidikan Khas bersama
Datin Faridah Kalid, Pengerusi PDK Dun Semerah




MESRA : En Hamdan Mahfoh, Timbalan Ketua Jabatan Ilmu Pendidikan

KEMESRAAN : Riak wajah Pn Hjh Noor Ashikin, Ketua Unit Pendidikan Khas, IPTHO

PRIHATIN : Tn Hj Jamal Nasir berbual dengan Warga PDK Dun Semerah

Kanak-kanak Istimewa

Hubungan Mesra

Pada jam 10.00 pagi, rombongan IPTHO meneruskan perjalanan ke PDK Dun Penggaram. Warga rombongan mendapat taklimat ringkas berkaitan institusi tersebut dan penerangan berkaitan bilik fisioterapi khusus untuk anak-anak istimewa yang aktif.

Penerangan ringkas
Kemesraan Terjalin
Nak cuba jugalah...

Semoga kerjasama ini dapat mengeratkan hubungan dan dapat melaksanakan perkongsian pintar antara kedua-dua pihak di masa-masa akan datang.


PDK Dun Penggaram

Followers

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More